divendres, 4 de juliol del 2008

CLUB DE LECTURA


Interior amb noia llegint, 1908
Peter Ilsted

El dilluns vam celebrar l'última trobada del Club de Lectura d'aquesta temporada, a la Biblioteca Just M. Casero del Pont Major.
Vam comentar el llibre: Com unes vacances, de l'Imma Monsó. És un llibre que la primera vegada em va agradar molt, el vaig trobar molt original i ben escrit i m'ha agradat tornar-lo a llegir.
Us recomano també: Un home de paraula, de la mateixa autora, parla del procés de dol per la persona estimada, un altre dia en parlarem.

Aquesta temporada hem llegit:

El Lector, Bernhard Schlink

L’Adéu de Stella, Linn Ullmann

Besar el Vellut, Sarah Waters (Tipping the Velvet)

El dia de l’ós, Joan Lluís-Lluís.

Mentira, Enrique de Hériz

Pedra de tartera, Maria Barbal

El vescompte migpartit, Italo Calvino

L’Estiu de l’anglès, Carme Riera

Afirma Pereira, Antonio Tabucchi

La Guerra dels cornuts, Joan Daniel Bezsonoff i Montalat

Com unes vacances, Imma Monsó

Com és normal, hi ha hagut opinions diverses dels diferents llibres, ja que sortosament, la temàtica i l'estil dels llibres ha estat variada. La gran riquesa del Club és que parlant entre totes (actualment totes som dones) i les aportacions d'en Sergi (el conductor de les trobades), que ens documenta molt bé, tan literàriament com en l'entorn social i històric de cada un, acabem treient un bon suc a tots els llibres.

Un record per en David, el conductor de les primeres dues temporades, amb ell vam llegir:

Intimitat, Hanif Kureishi

Mirall Trencat, Mercè Rodoreda

El amor en los tiempos del cólera, Gabriel Garcia Márquez

Somnis de l’harem, Fátima Mernissi

La Peste, Albert Camus

Madame Bovary, Gustave Flaubert

No em deixis mai, Kazuo Ishiguro

El Palau de la Lluna, Paul Auster

L’home que mirava passar els trens, Simenon

La sonrisa etrusca, José Luís Sampedro

El Libro de los abrazos, Eduardo Galeano

El camí de sirga, Jesús Moncada

La Mujer Habitada, Gioconda Belli.

Mort accidental d’un anarquista, Dario Fo.

La Història de l’amor. Nicole Krauss.

La verdad sobre el caso Savolta. Eduardo Mendoza

Seny i Sentiment, Jane Austen

Una conxorxa d’enzes, John Kennedy Toole.

ENS TROBEM LA TEMPORADA VINENT A LA BIBLIOTECA DEL PONT !!!


I per escoltar: la canço Lady come Down basada en el poema Serenade d'Oscar Wilde,

de la pel·lícula:

La importància de dir-se Ernest, basada en l'obra homònima d'Oscar Wilde.


2 comentaris:

Dorón Benatar ha dit...

Disculpa que utilice este medio pero no he encontrado e-mail en el blog y después de año y medio de arduo trabajo he logrado publicar mi libro Doron Benatar y el libro de los nombres muertos, editorial El Tercer Nombre y que por fortuna fue presentado el pasado 9 de junio en el propio Círculo de Bellas Artes siendo apadrinado por los periodistas y escritores Juan Cruz y Clara Sánchez y presentado por el alcalde de Madrid Alberto Ruiz-Galladón. No ha cumplido dos meses y ya está a la venta la segunda edición porque sorpresivamente se está vendiendo de boca a oído y está siendo enfáticamente recomendado por quienes lo leen. No es casual que la presentación del libro tuviera lugar en el Círculo de Bellas Artes ya que allí precisamente, en una mesa del café, es donde Dorón Benatar, detective privado -existencial- tiene instalado su "oficina" con la complicidad de un camarero con igual vocación detectivesca.

Dorón Benatar es un tipo curioso, se convirtió en detective privado titulado siendo doctor en filosofía pero cansado de hacer suplencias en colegios ricos con alumnos solo preocupados por su pelo, su ropa y su móvil. Sus casos son intrascendentes hasta que se ve metido en la recuperación de un ejemplar único de la versión toledana del Necronomicón del siglo XVII robado a la familia Toledano. Inmerso en la investigación del robo, se verá envuelto en una espiral de intereses de sectas, sociedades secretas y bandas callejeras dispuestas a todo por obtener la posesión del libro. Pero no solamente la trama de la historia es atrayente, el personaje es si mismo y el entorno en el que se recrea la acción también forman parte del atractivo del libro porque en el describe Madrid y ¡De qué forma!
Además, como judío madrileño que es, de madre askenazí y padre sefardí, salpica la acción con el discurrir cotidiano de una familia judía madrileña de nuestro tiempo y deja pequeños posos de la tradición cultural hebrea en forma de deliciosos relatos. Si está en tu mano ayudarme publicando una breve reseña en tu blog te lo agradeceré eternamente, la portada la puedes capturar de la web.
Saludos Aída Berliavsky
http://doronbenatar.blogspot.com/
http://www.doronbenatar.com/
Post: Por cierto, Ernesto que hermosa obra de Oscar Wilde, apatece repetir su lectura de vez en cuando.

Josep M. Sansalvador ha dit...

Benvolguda blocaire sarrianenca : et convido a participar en aquesta aventura.

http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/123319